Mimo tego, że wśród nas przedsiębiorców coraz więcej się mówi o wizerunku to wciąż bardzo często dostaję zamiast wizytówki sponiewierany kartonik z milionem informacji. Dobra wizytówka to świetny sposób na kreację pozytywnego wizerunku. I to bardzo często podczas pierwszego kontaktu.

Spróbuję dziś przekonać Cię do siły wizytówki tak jak na co dzień przekonuję swoich klientów. Dziś o możliwościach, błędach i treści naszych malutkich wydruków.

Treść

Zacznijmy od najbardziej podstawowej informacji. Wizytówka to nie ulotka. Wielu z nas myśli że im więcej informacji wypisze na wizytówce tym więcej sprzeda. Jest to oczywiście całkowitą nieprawdą. Wypisywanie miliona usług tak naprawdę nie ma nic wspólnego z dobrą sprzedażą. Oczywiście nie popadajmy w skrajność, 2 – 3 hasła opisujące nasze usługi jak np. FOTOGRAFIA nie jest niczym złym. Ale np. FOTOGRAFIA WESELNA, PRZYGOTOWANIA WESELNE, FOTOGRAFIA PLENEROWA, NIESAMOWITE PORTRETY I SESJE TYLKO U MNIE – to już istna przesada ;). Jak to więc zrobić dobrze ?

Uczepię się dziś tych fotografów. Wierz mi że lepszym rozwiązaniem będzie np. umieszczenie ulubionego zdjęcia na wizytówce, np. z wesela. Taki format przekazu działa dużo bardziej na wyobraźnie klienta niż wypisane 18 haseł, a przesadna treść po prostu zaśmieca naszą wizytówkę przez co staje się mniej elegancka.
Najważniejszym jest zrozumieć że wizytówką nie sprzedajemy produktów, a kreujemy wizerunek.

Najlepiej jest oddać projekt wizytówki specjaliście-grafikowi. Po przedstawieniu Twojej firmy, z pewnością będzie miał parę pomysłów na stworzenie dla Ciebie indywidualnego i kreatywnego projektu. Warto jest również przekazać grafikowi kilka własnych koncepcji. Pamiętajmy jednak że ich przesadna ilość może mieć efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego.

Druk, materiały, jakość

Wykorzystanie najnowszych technologii pozwala na wykonanie druku w najwyższej jakości. Wiele razy już widziałem wizytówki które mają wady spowodowane starym sprzętem produkcyjnym. Firmy które rozwijają się wraz z rynkiem będą mogły zaproponować rozwiązania efektowne i trwałe.

Zacznijmy od samego podłoża. Wizytówka noszona w portfelu lub walająca się gdzieś w pudełku łatwo może z pięknej zrodzić się w bestie. Ważne jest zastosowanie wysokiej jakości grubego papieru aby zapewnić odpowiednią sztywność naszemu produktowi. Niestety często widzę druki na cieńszych papierach nieodpowiednich do tego typu wydruków. Najczęściej związane jest to z technologią – brakiem odpowiedniej maszyny do druku na twardych podłożach.

Jeżeli projekt będzie dobrze przygotowany to wydruk nie powinien zawierać nieostrych elementów (np. zdjęć), pasków, pikseli. Najczęstszym problemem jest też kolor czarny który  powinien oddawać głębie i być gładki. Czarna wizytówka robi wrażenie tylko wtedy kiedy jest dobrze wykonana.

Wykończenie czyli ten ostatni szlif waży na jakości praktycznie w każdej branży. Do wykończenia wydruków wykorzystujemy specjalną folię którą nakładamy dwustronnie. Nadaje to wizytówce efekt wysokiego połysku, głębokiego matu bądź aksamitnego w dotyku materiału. Taki sposób wykończenia pozwoli zabezpieczyć też wizytówkę przed uszkodzeniami co wydłuży jej żywotność.

Zaskakujące pomysły

Przedstawię Ci teraz kilka pomysłów na nietuzinkową wizytówkę. Może to wzbudzić u Twojego klienta zaskoczenie i sprawić że będzie się nawet Tobą chwalić 🙂

Folia na gorąco / Złocenie, Srebrzenie

Często spotykam się z pomysłem wykonania złotego logotypu lub umieszczenia złotych elementów na wizytówce. Niestety drukowany złoty kolor uzyskany z farb daleko odbiega od efektu prawdziwego złota. Istnieje możliwość wtopienia specjalnych folii na gorąco które dają niesamowity efekt. Producenci dają duży wachlarz możliwości w kwestii doboru folii. Można zastosować efekt srebra, miedzi a nawet holograficzny. Kilka przykładów poniżej.

Tłoczenie

Aby uzyskać efekt 3D można odbić logotyp na papierze. Używamy do tego specjalnych matryc. Pamiętaj że element do odbicia musi być poprawnie przygotowany, zapisany w formacie wektorowym.

Własny kształt

Autor : Sebastian Klej

Właściciel agencji reklamowej. Uczestnik wielu programów rozwojowych dla firm. Jego artykuły opierają się na wiedzy i kilkuletnim doświadczeniu pracy w branży reklamowej. Lubi wyzwania. Firmę rozwinął m.in. dzięki dużej otwartości na nowe zlecenia, decydując się wykonywać je pierwszy raz według własnych pomysłów i rozwiązań.